Guia sobre el reforç de les mesures d’higiene i manipulació per al sector minorista d’alimentació i restauració comercial en situació de pandèmia

Dijous, 7 de maig de 2020 a les 00:00

Ets un restaurant o un establiment agroalimentari i serveixes a domicili? Aquestes són les consideracions que hauries de tenir en compte per tal d’afrontar la situació d’emergència sanitària provocada pel COVID-19 en cas que tingueu una activitat per la qual serviu comandes a domicili del client.

Alguns protocols inclouen les següents mesures o instruccions, per tal de minimitzar i evitar al màxim el contacte entre el repartidor i el client:

  • El client ha de fer la comanda i pagar-la online.
  • El repartidor es rentarà les mans abans de sortir, i portarà guants i el casc en tot moment.
  • Una vegada que el repartidor arriba a la porta del client, col·loca una caixa buida a terra, sobre la qual deixa la comanda, evitant d’aquesta manera que entri en contacte amb el terra.
  • El repartidor informa al client que ja ha arribat la comanda, a través del timbre o intèrfon i esperarà mantenint una distància de dos metres.
  • El client recull la seva comanda y el repartidor s’emporta la caixa buida per llençar-la.

Així mateix, l’Agència Catalana de Seguretat Alimentària ha emès una sèrie de recomanacions que seria convenient que les empreses de restauració o comerç a domicili seguissin:

Per altra banda, també us podeu adreçar al “Canal Empresa” de la Generalitat de Catalunya per tal de consultar informació actualitzada sobre les restriccions derivades de l’emergència sanitària i l’estat d’alarma, així com realitzar consultes on-line: http://canalempresa.gencat.cat/ca/detall/Nou-servei-datencio-digital-per-informar-de-les-mesures-economiques-per-fer-front-al-COVID-19

MERCATS SETMANALS

Consideracions sobre mercats setmanals i COVID-19 Oficina de Mercats i Fires Locals de la Diputació de Barcelona.

Darrera actualització: 07.05.2020 | 10:52